Szanowni Państwo,
redakcja czasopisma „My Zawodowcy” serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych do nadsyłania propozycji tekstów do najbliższych numerów. Czasopismo publikuje artykuły publicystyczne, felietony, wywiady, raporty specjalne, reportaże, zapowiedzi i komentarze prasowe poświęcone edukacji zawodowej. Materiały dotyczą zagadnień związanych ze skalą mikroekonomiczną (szkoła, przedsiębiorstwo), lokalną (miasto, gmina, powiat), regionalną, krajową i międzynarodową.
Szczególną uwagę proponujemy zwrócić na tematykę obejmującą:
- współpracę przedsiębiorstw ze szkołami i uczelniami,
- doradztwo zawodowe i personalne,
- tworzenie nowych zawodów,
- funkcjonowanie klastrów edukacyjnych,
- specjalne szkolnictwo zawodowe,
- budowanie marki szkoły,
- budowanie marki pracodawcy,
- bezpieczeństwo pracy,
- metodologię oceny jakości kształcenia zawodowego,
- innowacje w kształceniu zawodowym,
- rolę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w edukacji,
- możliwości dofinansowania działań w zakresie edukacji zawodowej w ramach funduszy europejskich oraz innych źródeł.
Prace prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: redakcja@myzawodowcy.pl.
Nadesłany tekst powinien zawierać następujące elementy:
- tytuł – powinien być hasłowy, krótki;
- imię i nazwisko autora/imiona i nazwiska autorów wraz z afiliacją/afiliacjami;
- adres do korespondencji (imię i nazwisko autora, nazwa jednostki, adres, numer telefonu i/lub faksu oraz adres e-mail).
W trosce o sprawny przebieg procesu wydawniczego prosimy Autorów o dostosowanie się do następujących zaleceń:
1. Format
Tekst powinien być przygotowany w programie Microsoft Word, w formacie DOC.
2. Objętość tekstu
Preferowane są teksty o objętości do 8 tys. znaków ze spacjami.
3. Rysunki (każda graficzna forma prezentacji informacji, np. wykres, schemat, kartogram):
- Każdy rysunek powinien być opatrzony tytułem.
- Każdy rysunek powinien mieć podane źródło. Jeżeli autor opracowania jest jednocześnie autorem rysunku, wówczas należy podać jako źródło: opracowanie własne. Jeżeli autor opracowania nie jest autorem rysunku, wówczas należy podać jako źródło: na podstawie: inicjał imienia i nazwisko autora, rok wydania i numer strony w nawiasie.
- Rysunki powinny być wykonane w jednym z następujących programów: CorelDRAW, Adobe Illustrator lub Microsoft Excel. Należy je zapisać w postaci wektorowej z możliwością nanoszenia poprawek.
- Rysunki przygotowane jako zrzuty z ekranu (np. grafiki z programów specjalistycznych) – w przypadku złej ich jakości (niskiej rozdzielczości) mogą nie zostać dopuszczone do druku.
- Rysunki należy wysłać jako osobne pliki.
4. Fotografie
- Każda fotografia powinna mieć podane źródło.
- Fotografie należy przysyłać w wersji cyfrowej. Rozdzielczość zdjęć kolorowych musi wynosić co najmniej 300 dpi, a czarno-białych – 600 dpi; rozmiar pliku – minimum 300 kB.
- Fotografie należy wysłać jako osobne pliki.
5. Tabele
- Każda tabela powinna być opatrzona tytułem zwięźle opisującym jej zawartość.
- Każda tabela powinna mieć podane źródło.
- Każda rubryka powinna być wypełniona treścią.
- Skróty użyte w tabeli powinny być pod nią objaśnione.
- Tabele nie mogą być skanowane.
- Formatowanie tabel należy ograniczyć do niezbędnego minimum.
6. Cytaty
- Cytaty powinny być ujęte w „cudzysłów”, bez kursywy.
- Cytaty powinny być dokładnie przytoczone (należy zwrócić uwagę na znaki interpunkcyjne).
7. Materiały źródłowe
W przypadku wykorzystania materiałów źródłowych, na końcu artykułu powinien zostać zamieszczony ich spis. Wymienione pozycje powinny być przywołane numerami w tekście artykułu (w postaci [1]).
8. Dodatkowe informacje
- Zwroty obcojęzyczne powinny być pisane kursywą.
- Poza tytułem artykułu i śródtytułami nie należy stosować wyróżnień w formie tekstu pogrubionego.
- Nie należy stosować przypisów.
- Nie należy stosować podkreśleń.
- Nie należy specjalnie przenosić jednoliterowych spójników do następnego wiersza ani dokonywać innego rodzaju formatowania tekstu poza podanym powyżej. Będzie to dokonane na etapie składu czasopisma.