Astor to przedsiębiorstwo z polskim kapitałem, od ponad 35 lat przyczyniające się do technologicznej transformacji przemysłu w takich dziedzinach, jak automatyzacja, cyfryzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych. Od początku swego istnienia wspiera także sektor edukacyjny, realizując m.in. takie przedsięwzięcia, jak projekt klas patronackich, Astor Innovation Room, Astor Robotics Center, robot edukacyjny Astorino, projekt Inżynier 4.0 czy program staży i praktyk dla uczniów oraz studentów.
Jesteśmy jednym z liderów w zakresie standardu obsługi klientów w branży automatyki przemysłowej, a nasz rozwój zawdzięczamy przede wszystkim pasji i zaangażowaniu pracowników. Posiadamy biura w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Stargardzie Szczecińskim, Warszawie oraz we Wrocławiu.
Klasy patronackie i patronaty nad kierunkami studiów technicznych
Astor od wielu lat współpracuje ze szkołami średnimi oraz uczelniami o profilu technicznym, oferując im sprzęt potrzebny do wyposażenia laboratoriów. Prowadzimy także pokazy, wykłady, konsultacje i szkolenia dopasowane do potrzeb placówek. Uczniów i studentów zapraszamy również na bezpłatne wizyty studyjne z przewodnikiem w naszych krakowskich showroomach Astor Innovation Room i Astor Robotics Center, gdzie prezentowane są zrobotyzowane procesy produkcyjne oraz stanowiska związane z technologiami Przemysłu 4.0.

 

Nieustannie tworzymy sieć partnerskich placówek, z którymi podpisujemy porozumienia o współpracy oraz obejmujemy patronaty nad wybranymi profilami klas i kierunkami studiów. Dzięki temu już ponad 400 laboratoriów w niemal 200 szkołach i na uczelniach technicznych posiada rozwiązania Astor z zakresu automatyki i robotyki oraz dostęp do najnowszej wiedzy. Przeszkoliliśmy ponad 15 tys. inżynierów, studentów i nauczycieli.
Dzisiaj Astorino, jutro Kawasaki Robotics
W 2022 r. Astor wprowadził na rynek rewolucyjnego robota edukacyjnego Astorino, stworzonego w kooperacji z koncernem Kawasaki Robotics. Ten autorski, innowacyjny projekt Marka Niewiadomskiego, pracownika firmy Astor, ma funkcjonalności robota przemysłowego, dzięki czemu umożliwia rozwijanie kompetencji przyszłych inżynierów automatyków, robotyków i mechatroników. Uczeń lub student potrafiący programować roboty Astorino, będzie bez problemu programować realne aplikacje przemysłowe dla robotów Kawasaki Robotics. Dzięki temu jego start na rynku pracy stanie się szybszy i bardziej efektywny.
Dotychczas roboty Astorino dostarczono do ponad 100 szkół i uczelni w Polsce i za granicą. Zgodnie z japońską filozofią kaizen, która zakłada ciągłe doskonalenie produktu, optymalizujemy filament do druku 3D, dobieramy nowe zamienniki komponentów oraz regularnie wprowadzamy zmiany w zakresie firmware’u i software’u. Chętnie dodajemy też kolejne funkcjonalności, o które proszą nas nauczyciele. Naszą motywacją jest, by polskie placówki edukacyjne miały dostęp do najnowszych technologii w budżetowych cenach.
Co istotne, robot Astorino spełnia wymagania egzaminów zawodowych z zakresu kwalifikacji ELM.07 – Montaż, uruchamianie i obsługa systemów robotyki oraz ELM.08 – Eksploatacja i programowanie systemów robotyki.
Inżynier 4.0
Oprócz ciągłego doskonalenia naszej oferty sprzętowej dbamy o propagowanie wiedzy na temat realiów współczesnej automatyki, robotyki i cyfryzacji. Realizujemy autorskie innowacyjne programy, na przykład Inżynier 4.0, który przybliża zagadnienia i kompetencje niezbędne w dobie czwartej rewolucji przemysłowej. Nie ograniczają się one do zmian technologicznych, ale dotyczą także redefinicji roli inżyniera.
Inżynier Przemysłu 4.0 to ktoś, kto płynnie porusza się na styku dwóch płaszczyzn: „cyber” i „fizycznej”. Efektywni pracownicy Przemysłu 4.0 będą musieli więc łączyć wiedzę dotyczącą specyficznego procesu produkcji, na przykład pracę z robotami czy przestrojenie maszyny, z umiejętnościami z zakresu IT, od na przykład użycia arkuszy kalkulacyjnych po zaawansowane programowanie i umiejętność analizy.
Przez wiele lat najbardziej pożądaną cechą inżyniera były jego kompetencje, oparte na mocnych fundamentach wiedzy technicznej. Cechy te nadal są bardzo ważne i oczekuje się ich od inżynierów. Jednak ze względu na dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii to już nie wystarcza. Konieczne jest rozwijanie umiejętności do tej pory postrzeganych jako „nieinżynierskie”, czyli kompetencje miękkie.
Organizujemy wykłady, kursy internetowe i szkolenia, wspólnie z pedagogami prowadzimy zajęcia, pomagamy piszącym prace inżynierskie i magisterskie, wypożyczając do tego celu niezbędny sprzęt. Przygotowaliśmy także ofertę praktyk i staży – ich coroczny program jest jednym z ważniejszych w firmie Astor. Nam umożliwia dotarcie do ambitnych, zdolnych i proaktywnych młodych ludzi. Praktykanci i stażyści mają natomiast możliwość, poprzez pracę w zespołach projektowych, uzupełniania zdobytej na studiach wiedzy teoretycznej o doświadczenie praktyczne. Każdy nasz praktykant ma opiekuna, a praktykę rozpoczyna od udziału w wielu szkoleniach wprowadzających do świata automatyki. Wykorzystując wiedzę wyniesioną ze studiów oraz nowo nabyte umiejętności, realizuje przydzielony mu projekt praktyczny, mając dostęp do technologii producentów automatyki i robotyki oraz do showroomów. Najlepszym praktykantom oferujemy staż, najlepszym stażystom – pracę.
Zapraszamy także do korzystania ze stale zwiększającej się oferty e-szkoleń z zakresu automatyki i robotyki przemysłowej, z których każde kończy się otrzymaniem certyfikatu.
Ambasadorzy Astor na uczelniach
W rekrutacji na ambasadorów Astor mogą wziąć udział studenci, którzy chcieliby poznać funkcjonowanie naszej firmy od środka i stać się pomostem między nią a swoją uczelnią. Do zadań ambasadora należy przede wszystkim propagowanie informacji o działaniach Astor wśród studentów i wykładowców, a także organizacja seminariów i szkoleń dla studentów. W zamian uczestniczą w szkoleniach Akademii Astor, mają szansę pozyskania sponsoringu najciekawszych przedsięwzięć uczelnianych oraz dostęp do nowoczesnych technologii najważniejszych producentów automatyki i robotyki.
Akademia Astor
Prowadzimy certyfikowane szkolenia dla integratorów automatyki i robotyki przemysłowej, integratorów systemów zarządzania produkcją, pracowników działów automatyki i utrzymania ruchu oraz kadry zarządzającej w zakładach produkcyjnych. Nasze szkolenia łączą teorię oraz wiedzę praktyczną, stanowiąc bogate źródło informacji na każdym etapie procesu inwestycyjnego. Akademia Astor szkoli zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie.
Trenerzy akademii to eksperci, inżynierowie-praktycy z doświadczeniem dydaktycznym, którzy od lat zajmują się konsultowaniem i wspieraniem klientów w zakresie obsługi i programowania systemów sterowania, przemysłowych systemów wizualizacji i zarządzania procesami produkcyjnymi oraz robotyzacji.
Szkoły i uczelnie przyszłości
Chcemy przede wszystkim rozwijać kompetencje inżynierów i menedżerów, pomóc w tworzeniu szkół i uczelni przyszłości i w ten sposób wspierać rozwój firm produkcyjnych. Dbamy, by być blisko placówek, z którymi współpracujemy, na bieżąco zaspokajać ich potrzeby, dając dostęp do wiedzy i nowoczesnego sprzętu. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu przyczyniamy się znacząco do powstania kolejnego pokolenia inżynierów, które bez trudności odnajdzie się w realiach tej i kolejnych rewolucji przemysłowych.
Małgorzata Hadwiczak
dyrektor Linii Biznesowej Automatyzacja Astor
lider ds. edukacji 4.0
malgorzata.hadwiczak@astor.com.pl
astor.com.pl/kariera