MAGDALENA SKIBA-PIELOK
SZEFOWA POLSKIEGO KAMPUSU UNIWERSYTETU ARCELORMITTAL
Z perspektywy tak dużego przedsiębiorstwa jak ArcelorMittal strategiczne znaczenie ma kształcenie zawodowe ukierunkowane na rozwój przydatnych w firmie umiejętności, czyli praktyczna nauka zawodu. Szkoła gwarantuje teoretyczną wiedzę, niezbędną do odpowiedniego rozwoju, ale to naszą rolą jest przedstawienie, jak ją wykorzystać w pracy. Im wcześniej uczniowie poznają metody i narzędzia pracy, tym lepiej. Mogą dzięki temu m.in. ocenić swoje predyspozycje w rzeczywistych warunkach pracy, a to pozwala im lepiej decydować o kształcie kariery. Dla naszej firmy okres przyuczania młodych ludzi to natomiast swoisty poligon – przyglądamy się im, wspieramy ich w rozwoju umiejętności, dzielimy się wiedzą i doświadczeniem.
Firmy coraz intensywniej szukają przedstawicieli zawodów technicznych, więc to niewątpliwie perspektywiczna ścieżka kariery.
DOMINIKA FELDERHOFF
LIDER ZESPOŁU REKRUTACJI
ARCELORMITTAL POLAND
Szukamy osób na stanowiska techniczne. Zdajemy sobie sprawę, że jest na nie duże zapotrzebowanie na rynku pracy. Wykwalifikowany fachowiec to skarb. Wiosną rozpoczęliśmy kampanię rekrutacyjną. Szukamy m.in. ślusarzy, elektryków, automatyków, elektromonterów, suwnicowych i operatorów urządzeń. Niektóre z tych stanowisk wymagają uprawnień, w których zdobyciu mogą pomóc odpowiednie kształcenie zawodowe i świadome wyznaczenie kierunków rozwoju. Od suwnicowych wymagamy specjalistycznych uprawnień, nadawanych przez Urząd Dozoru Technicznego lub Transportowy Dozór Techniczny. Do pracy na stanowiskach operatora urządzeń, realizatora produkcji czy ekspedytora nie potrzeba jednak dodatkowych kwalifikacji – należy jedynie wykazać chęć do pracy i otwartość na nowe wyzwania.
PIOTR NOSZCZYŃSKI
KIEROWNIK WSPARCIA Z JEDNOSTKI WSPARCIA SERWISU REMONTOWEGO
ARCELORMITTAL POLAND
Gwarantujemy solidne przygotowanie do pracy – od wstępnych szkoleń, przez zajęcia w warsztatach, aż po wspólne podejmowanie ciekawych, zawodowych wyzwań. Od wielu lat obserwuję pierwsze kroki zawodowe uczniów. Podstawą sukcesu są zaangażowanie i chęć zdobycia umiejętności. Mam jednak świadomość, że szczególnie na początku drogi zawodowej młodzi ludzie potrzebują wsparcia. Dlatego starannie dobieramy opiekunów, którzy pomagają im w adaptacji i uczą podstaw. Warto podkreślić, że kontakt przedstawicieli młodego pokolenia ze starszymi kolegami gwarantuje wymianę doświadczeń i daje możliwość świeżego spojrzenia na wiele zadań. Zdarzało się nam już, że uczniowie mieli cenne uwagi, które przełamywały rutynową perspektywę „wyjadaczy”.