Powoli dobiega końca druga edycja kampanii #DumnyDekarz. Dekarze stanowią niedocenioną grupę zawodową, mimo ogromnego i stale rosnącego zapotrzebowania na ich usługi. Ambicją inicjatorów przedsięwzięcia jest zainteresowanie młodego pokolenia tym zawodem i równocześnie integracja środowiska oraz wspieranie adeptów rzemiosła. Jak możesz pomóc? W tym roku to wyjątkowo proste!
W lutym, pod mecenatem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy i patronatem mediów branżowych, ruszyła druga odsłona kampanii. Osoby związane z branżą dekarską mogą zagłosować na jeden z trzech projektów związanych bezpośrednio z przygotowywaniem kolejnej generacji do podjęcia tego zawodu. Za każdy oddany głos marka Dakea, producent okien dachowych i pomysłodawca projektu, przekaże 10 zł na inicjatywę, którą wybierze większość głosujących. Czy będą to stypendia dla najlepszych uczniów klas dekarskich, specjalistyczne szkolenia czy promocja zawodu w czasie rekrutacji do szkół, dowiemy się już w październiku na stronie dumnydekarz.pl.
Profesjonaliści mogą też utworzyć oficjalny fanpage akcji na Facebooku, gdzie zawodowi dekarze chętnie wymieniają się poglądami, biorą udział w ankietach czy chwalą się swoimi realizacjami. Ważnym punktem tej inicjatywy jest budowanie poczucia przynależności do tej wyjątkowej grupy zawodowej poprzez integrację środowiska dekarskiego i możliwość swobodnego wypowiadania się. Profil kampanii #DumnyDekarz dostępny jest pod adresem https://facebook.com/dumnydekarz.
Kampanii towarzyszy wydanie kolejnego branżowego rocznika „Dekarze” (1/2020), stanowiącego zbiór wywiadów z profesjonalistami, którzy zdradzają, m.in. dlaczego zostali dekarzami, jak zmienił się rynek, co lubią najbardziej w swojej pracy oraz co chcieliby przekazać początkującym. Publikacja jest dostępna bezpłatnie w wersji cyfrowej na stronie dumnydekarz.pl.
Inicjatywa #DumnyDekarz integruje profesjonalistów oraz zachęca młode pokolenie do wybrania właśnie takiej ścieżki zawodowej. Wesprzyj wyższy cel, wchodząc na stronę dumnydekarz.pl.
Grzegorz Frągnowski
O kampanii pisaliśmy również w artykule #DumnyDekarz – czas profesjonalistów