Szanowni Państwo,

za każdym razem, kiedy przygotowuję artykuł redakcyjny, jest mi niezmiernie miło, że mogę docenić wyjątkowe zaangażowanie i motywację wszystkich osób uczestniczących w tworzeniu czasopisma „My Zawodowcy” – dyrektorów szkół, nauczycieli, przedstawicieli przedsiębiorstw i innych podmiotów. To ich pasja umożliwia młodym ludziom podejmowanie dobrych decyzji i wykonywanie zawodu z pasją. Cieszę się, że od ponad dwóch lat powstaje dokumentacja poświęcona najlepszym praktykom przyczyniającym się do odbudowy kształcenia zawodowego. Czytelnikom i Partnerom jeszcze raz serdecznie dziękuję za inspirującą współpracę i zaufanie.

W dyskusji mogącej pomóc w wypracowaniu efektywnego modelu współpracy szkół i pracodawców oraz w promowaniu kształcenia zawodowego tym razem uczestniczyły szkoły z Nowej Rudy, Pleszewa, Poznania, Rawicza i Starachowic oraz przedsiębiorstwa: Gerda, Festool Polska, Kimball Electronics Poland, Perfopol, Rawicka Fabryka Wyposażenia Wagonów Rawag, Veolia i Kopalnia Melafiru w Tłumaczowie. Dział „Edukacja z praktyką” zamyka artykuł poświęcony projektowi „Nasz uczeń, nasz pracownik – opracowanie modelowego programu praktycznej nauki zawodu dla branży budowlanej”. W imieniu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa oraz firm Erbud i Warbud zapraszam do współpracy przy jego realizacji szkoły, centra kształcenia praktycznego, centra kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz pracodawców.

W numerze znajdą Państwo ponadto wypowiedzi przedstawicieli podmiotów zaangażowanych w przygotowanie artykułu z cyklu „Zawodowiec poszukiwany” – tym razem oferta doradcza dotyczy zawodu technik elektryk.

Zapraszam również do zapoznania się z efektami docenianych przez pracodawców i społeczność szkół dwóch projektów, które doczekały się kolejnych edycji: „Opolskie szkolnictwo zawodowe dla rynku pracy” oraz „Czas zawodowców BIS – zawodowa Wielkopolska”.

Kontynuowana jest tematyka kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. Warto poznać pięć powodów, dla których szkoła powinna wykorzystywać branżowe symulacje biznesowe – narzędzie zostało wprowadzone do praktyki szkolnej przez firmę Revas i jest dostępne dla ośmiu branż.

Na zakończenie polecam artykuły z cyklu „Wnioski i rekomendacje ekspertów”: dr Franciszek Ruchała wyjaśnia, jak obiektywnie ocenić wyniki egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, natomiast Andrzej Stępnikowski podejmuje zagadnienia związane z realizacją projektu systemowego „Nowa jakość egzaminów zawodowych w rzemiośle”.

Serdecznie zapraszam do lektury oraz współpracy.

Osobom, które przyczyniły się do powstania ósmego numeru, gratuluję pasji i życzę dalszych sukcesów.

 

 

Anna Świdurska – redaktor naczelna

a.swidurska@myzawodowcy.pl